- News
Rozvoj silniční sítě v Rijádu v hodnotě 3,5 miliardy dolarů
Program rozvoje okruhu a hlavních os Rijádu posílí hlavní i okružní silnice, které tvoří silniční síť města Rijádu.
Stavba má . výstavba silniční sítě v Rijádu.
Podle Královské komise pro město Rijád (RCRC).
Ve čtvrtek 15. srpna komise sdílela podrobnosti o projektu nazvaném Program rozvoje okružní silnice Rijádu a hlavních os.
“Královská komise pro město Rijád oznamuje zahájení realizace čtyř projektů za více než 13 miliard rijálů v rámci “Programu rozvoje hlavních okružních silnic v Rijádu,” stálo na Twitteru.
Zlepšení a propojení silnic
RCRC rovněž uvedlo, že projekt bude vytvoří 500 kilometrů sítí.
Jejich cílem je zlepšit dopravní systém a propojit aktivní části metropole.
Toho bude dosaženo posílením stávajících dálnic a zároveň výstavbou nových a jejich vzájemným propojením.
Komise bude projekt realizovat ve čtyřech fázích, přičemž v první fázi se budou rozvíjet hlavní a okružní dopravní tepny Rijádu.
První ze čtyř fází rozšíří druhý jižní okružní pruh o 56 kilometrů od nové silnice Al-Kharj.
Ty budou zahrnovat čtyři pruhy pro hlavní dopravní tepnu ve všech směrech a tři pruhy pro obslužné komunikace v každém směru.
Kromě toho budou obsahovat 10 hlavních křižovatek a 32 mostů.
Druhá ze čtyř etap se zaměří na výstavbu dvou mostů souběžných s mostem Wadi Laban.
Zároveň RCRC vybuduje čtyřkilometrovou křižovatku na silnici Jeddah Road a západní okružní komunikaci.
Třetí ze čtyř fází bude mezitím pracovat na západní části silniční osy Al-Thumama Road.
Ta se bude táhnout v délce šesti kilometrů od ulice Krále Chálida na západě po ulici Krále Fahda na východě.
Poslední a čtvrtá fáze zahrnuje rozšíření silnice Taif Road ve čtvrti Laban o 16 kilometrů.
Tímto způsobem se dosáhne Qiddiya.
Kromě toho RCRC vybuduje také hlavní most o délce 0,5 kilometru.
Integrované městské prostředí
Nejvýznamnějšími dopravními tepnami projektu jsou silnice krále Fahda a první okružní silnice.
Jejich kapacita se zvýší.
K dalším významným patří silnice Sheikh Jaber Al-Sabah a Prince Turki bin Abdulaziz I.
Rozvojem projdou také silnice Imáma Abdulláha bin Saúda bin Abdulazíze a Najm Al-Din Al-Ayyubi.
Dále jsou to silniční osa Al-Thumama, silnice Dirab, Jeddah Rpad a silnice prince Mishaala bin Abdulazize.
RCRC bude o této síti uvažovat jako o “integrovaném městském prostředí”.
Kromě výstavby nových dopravních tepen bude také vytvářet stezky podporující bezpečný přístup pro chodce a cyklisty.
Zvýší množství zelených ploch a vytvoří stromový porost zalesněním. Foto: Datingscout on Unsplash